Mi vida Argentina - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Yael López Jakten - WaarBenJij.nu Mi vida Argentina - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Yael López Jakten - WaarBenJij.nu

Mi vida Argentina

Door: yaelreist

Blijf op de hoogte en volg Yael

04 April 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Het is nog steeds fijn warm hier :) Niet getreurd, beste troetelkinderen, in Nederland wordt het warmer en hier gaan we richting winter. De jacht naar warmere kleding is begonnen.
Zo ben ik gisteren naar Once geweest. Nee, niet wuans (Once op z'n engels), maar ònsé. Hier vind je alle troepjes en prulletjes die je maar kunt wensen. Ergo, Yael in Once. Ik heb schoenen gekocht die naar vis ruiken, een legging die Pipi Langkous ook heeft, omdat meneer in de winkel (die overigens bizarre ogen had; naar alle kanten) mij aan het overhalen was en mijn kleedhok binnenkwam om te vertellen hoe mooi de legging mij stond. En nog een zwarte legging. Waarom heb ik mijn eigen zooi niet meegenomen? That's the question. Ik neem mezelf altijd voor om bepaalde dingen in te pakken die ik vaak draag en waar kom ik mee aan?! Met dingen die ik wil uitproberen. Elke.keer.weer.
Goed, dan nu even iets anders. Mijn familie hier is into massages en boeddhisme en Zen en dat soort dingen. Ik word er natuurlijk een beetje in meegesleurd. Het goede hieruit is dat ik ga leren masseren, want zij zijn professionele masseurs op een Indiase manier. Leuk!
Ik heb mijn eerste Couchsurfing-meeting gehad. Het was zó leuk! Vet veel nieuwe mensen leren kennen en het was fijn om in een park te zitten en allemaal verhalen te horen. Er waren mensen uit Israel, Argentinië, Brazilië, Australië, Amerika, Nederland, Oekraïne en Spanje. Natuurlijk allemaal nummers uitgewisseld en zo.
Met mijn nicht ben ik uitgeweest. Dit was in een tent die je alleen vindt in niet-centrum Buenos Aires. Heel bijzonder, ahum. Het was echt uit een film. Dirty Dancing komt in me op. Die scene waar Baby een plek binnenloopt waar iedereen aan het dirtydancingen is. Nou, dat dus. En rook. Want hier mag binnen gerookt worden baaaaaah, dus het zag er nóg nastier uit. Je koopt hier ook echt een 1L-fles bier en daar krijg je glaasjes bij en dan kun je uitdelen. De dingen die ze zeggen in die liedjes! Oh! Dat mág je niet zeggen! Haha! Ik dansen en opeens OOOHHH zei hij dat nou echt?! Ja, jakkes, hahha! Het zette wel de sfeer. Gelegenheid ging dicht, dus wij met een groepje vriendinnen door waggelen, op zoek naar iets wat open was. "Open?! Is het open?! Neeeeeehhhhjjjeeeeuuhhh, wel potverdikkeme.. (doorwaggelen) Open?! Is het open?! JAAA!??! OMG!" Echt een topavond. Op één of andere manier hadden we een promotierugzak gestolen en een opblaas-honkbalknuppel. Dolle pret!
Ik ga zwemles nemen hier! We kwamen binnen bij zo'n zwemclub. Komt er een man naar ons toe en deze MOET ik beschrijven. Hij was een jaar of 60. Hij droeg een glimmend trainingspak, met gouden ketting en al. Zijn tanden waren overduidelijk gefixt en super wit. Fijn. Hij loopt naar ons toe en geeft ons een zoen op de wang (wat de normale groet is hier, ook al ken je de persoon niet. Pas op, mijn mensen in Nederland, dit gaat bij mij al automatisch, dus verwacht het maar). Het is dus normaal, maar het is ook bah omdat het bij zijn hele persoon ook wel pastte. Zo van "jaa (hijg), kom maar binnen schatjes, kom maar binnen (hijg), goedzo, hehehe (hijg)". We worden ook medisch gekeurd, dus er wordt gekeken of je schimmel hebt. Ik ben bang dat hij deze zal doen. Nou, hier ga ik dus zwemmen. OH! Wat hij ook nog zei: "... en dan doen jullie een badpakje aan.." oké, het klinkt niet zo nasty in het Nederlands. Maar goed, point made, denk ik. Ik kan niet wáchten.
Met Marcela, een Colombiaans meisje dat een vriendin is/was van mijn lieve Joey en Joyce die hier vorig jaar op uitwisseling waren, ben ik naar Plaza Francia geweest en daar hebben we als echte Argentijnen mate gedronken, uit MIJN mate met MIJN yerba en MIJN bombilla :) Hahah! Met koekjes, zoals het hoort. Het was een heerlijk luie zaterdag. Naast ons werd er een optreden gegeven van capoeira :)
Verder heb ik afgelopen twee weken veel gewerkt en gestudeerd, eigenlijk. En ik ben een hoop dingen vergeten, maar ik moet ook gewoon mijn notitieboekje gebruikeeeennnn!! Vanaf... nu.

  • 04 April 2012 - 14:48

    Brigitte:

    Yael. Kan jij straks in NL niet ook gewoon je avonturen blijven opschrijven. Ik geniet zo van je oprechte en humoristische manier van schrijven ^_^!!

  • 04 April 2012 - 21:51

    Iris:

    Super leuk allemaal!! Heb t naar je zin zo te horen;) wanneer kom je nou ook alweer terug??:(

  • 08 April 2012 - 15:11

    Joyce:

    Yaellieeee :D hooooi
    Het leek even richting de zomer te gaan ja, maar nu zijn we gewoon weer back to 10 graden, wind en regen :s
    Haha wat leuk dat je naar wuans bent geweest! ik nooit geloof ik! )of zonder het te beseffen..) klinkt leuk je pippi langkous kousen :D
    Nou en ik weet wel waarom je alleen maar dingen meeneemt die je wilt uit proberen...zodat als ze niet bevallen, je reden hebt om te shoppen! Duidelijk toch..
    wooow hee, supercool dat je gaat leren pro te masseren :D altijd handig.
    Je couchsurfverhaal klinkt superleuk en gezellig! wist niet dat je dat deed?!
    whahaha en geweeeeldig je dirty dancing club :D haha. Mooi dat dat nog zo'n memorabele avond werd ook!
    Iehiehieeeeew hahahaha die zwembadvent! gaaatver! hij geeft de les dan toch zeker niet?! dan zou k 't gelijk annuleren! bah zeg.
    Oooh en je hoeft plaza francia maar te noemen of een gevoel van nostalgie bekruipt me. Maar k vind 't wel superleuk dat jij dat ook doet daar, want dan kunnen we 't misschien hier proberen, want mate moet je niet alleen drinken.

    Nou, ik kijk weer uit naar al je komende verhalen en stiekem nóg meer naar je terugkomst :D
    Maar geniet vooral van het pura vida daar! beso!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2012

Chau, chau, adios...

29 Mei 2012

Een random verslag

08 Mei 2012

Heuvoooon, Chile!

19 April 2012

Het glas is nog half vol!

04 April 2012

Mi vida Argentina
Yael

Hallo, privet, hola, guten Tag, bonjour, shalom, hello, czes! Welkom bij mijn verhaaltjes over mijn reisjes en ervaringen :)

Actief sinds 12 Jan. 2011
Verslag gelezen: 542
Totaal aantal bezoekers 18896

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 19 Juli 2015

Israel

05 Februari 2012 - 05 Juli 2012

Argentina!

03 Februari 2011 - 30 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: