De reis en dag 1 - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Yael López Jakten - WaarBenJij.nu De reis en dag 1 - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Yael López Jakten - WaarBenJij.nu

De reis en dag 1

Door: yaelreist

Blijf op de hoogte en volg Yael

07 Februari 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Yael is gearriveerd!
Op Schiphol begon mijn reis al. Ik kon niet geloven dat ik de volgende dag aan de andere kant van de wereld zou zijn. Op tijd vertrokken, natuurlijk, vanwege de schnee. Walgelijk koud weer. Ik had geen jas mee, want dan zouden "mis viejos" (mijn ouders/oudjes op z'n Argentijns) het weer mee moeten sleuren richting huis. Dus, nou, koffie gehaald. Belachelijk duur: 3,20 voor een simpel bakkie! Nooit meer dus. Was niet eens voor mij!
Bij het inchecken bij de superhippe apparaten werd ik gebeld door een lief collegaatje die mij niet wilde storen, maar het toch even deed vanwege wat onzekerheden. Heel vreemd om niet op een zondag te werken (jullie moeten mij maar komen opzoeken of zo!)!
Bij de gate kwamen we de oom van mijn broer tegen die mijn vader herkende, na 20 jaar niet te hebben gezien. Hij is Argentijn en wij hebben dus samen gereisd via Madrid naar Buenos Aires. Vet leuk :) Met het persoontje dat naast mij zat tijdens die smerig lange vlucht, kreeg ik geen kans om mee te babbelen. Hij lag namelijk al half op mij te snurken voordat ik hoi kon zeggen. Besides, 13jarige pukkelboy leek me toch niet erg interessant. Heel maf: hij was met zijn zussen en ouders en ze hadden allemaal de neus van de vader en de mond van de moeder! (Foto's volgen op FB!)
Nou goed, ik besloot aan mama's goddelijke broodjes en in elk broodje had ze een heel lief briefje gestopt, waar ik steeds van moest huilen.
Walgelijke vegetarische maaltijd gekregen. Niet alleen vegetarisch, maar ook smerig dieet voedsel! In de ochtend een bruin pistoletje met komkommer en tomaat, JUG! Gelijk weggetiefd, opgesoddemieterd :)

Het was tijd om te landen en turbulentie was verschrikkelijk! 13jarige pukkelboy rook inmiddels walgelijk uit zijn mond. Ik heb hem kauwgom aangeboden, maar wilde niet...
Wat.was.het.opeens.HEET! 30 graden om 09.30 uur 's ochtends! Kwam ik daar, met m'n travel-trui. Nog helemaal niet gewend met het kleding uittrekken!
Ik zou worden opgehaald door Belen en Leo, mijn nicht en haar man, die ik alleen van foto's kende. En maar zoeken en maar zoeken en zweten. Ik wachtte met de oom van mijn broer en toen belde ik maar naar het Argentijnse nummer dat ik van haar gekregen had. Viel steeds uit, verschrikkelijk. Ik rondlopen, met mijn brilletje, nergens te vinden. Uiteindelijk hebben we elkaar buiten gevonden. Zo leuk! Het leek alsof we elkaar al eeuwen kenden! Echt chill dus.
In de hitte en met grote koffers in de auto naar huis gereden in een buitenwijk van Buenos Aires. Je hebt zeg maar Buenos Aires capital en daar omheen Buenos Aires provincia en daar zit ik dus. Vet simpel en te schattig huis en ik voelde me gelijk op mijn gemak. De grootste verrassing was het puppy nest van hun hond. Ik kon mijn geluk niet op! 5 SUPER schattige knorrende piepende puppies die alleen maar willen happen en dollen. Ik heb, denk ik, de eerste 20 minuten alleen maar met ze geknuffeld en gespeeld. Hoe erg kan Yael zich thuisvoelen dan :)
Nou, Leo had lunch klaargemaakt en dat was me toch een bord! Milanesa met papas fritas en huevo frito en puré. Ik heb het niet op kunnen krijgen.
Wat een hitte de rest van de dag... Niet normaal vochtig! Maar ik mag eigenlijk niet klagen. We hebben over van ALLES gepraat en ik moet zeggen dat ik nu al Argentijnser Spaans spreek dan eergister :P Zo heb ik al een paar keer "che!" gebruikt en "qué quilombo!" en "pelotudo". Gaat me goed af.
Ook heb ik de zus van mijn oma ontmoet, zo raar om te zien dat er zo veel familie bestaat die zo erg op mijn oma lijkt en op ons. Geweldig!
In de avond weer belachelijk veel gepraat en niet normaal lekkere pizza gehaald. Echt, als je in Argentinië pizza eet, tfoe! Abnormaal dit. We gingen deze pizza halen in de buurtbakker. Echt een hemel! Allemaal taartjes en lekkere dingen, zoals typische facturas, media lunas en meer. Lekker op het balkon gegeten omringd door hondjes en een avondbries. Helaas bestaan hier enorme vliegende kakkerlakken en muggen en heb al 5 bulten.
Ik lig nu heerlijk in een kamertje met een ventilator en mijn blankie van thuis :) Het gaat erg goed met me!

  • 07 Februari 2012 - 10:58

    Brigitte:

    Yaellie. Heerlijk om je verhaaltjes weer te gaan lezen :D! Je vertelt zo heerlijk, dus ik blijf je volgen hoor :P.
    Liefs Brie

    PS. Je hebt nooit meer je fles Spa opgehaald :P!!

  • 07 Februari 2012 - 12:44

    Katja:

    Hooi Yellie

    Leuk om te horen dat het allemaal goed met je gaat!!! en dat je een top tijd hebt tot zover :)

    Heel veel plezier in Buenor Aires!!! Ga zeker de foto's checken!!

    Lieeffsss kattie

  • 07 Februari 2012 - 12:46

    Katja:

    ps jammer van pukkelboy, je hebt gedaan wat je kon ^^

  • 07 Februari 2012 - 14:11

    Mieke:

    Hom nom nom, dat Argentijnse dieet gaat een stuk aangenamer zijn dan de Russische variant zo te horen. Vorig jaar een intens lange winter en nu een intens lange zomer. Geniet er van. Ik vind het fantastisch. Dikke zoen!

  • 07 Februari 2012 - 14:20

    Natasja:

    super leuk!!

  • 07 Februari 2012 - 16:12

    Arjan:

    Alles todo bien zo te lezen. Leuk hoor. Enjoy!!

  • 07 Februari 2012 - 20:16

    James:

    Heel veel plezier daar!!!!

  • 07 Februari 2012 - 21:12

    Joyce:

    Leuk, leuuk, LEUUUUUUK!!!!
    Wauw wat een welkom! en wat een geluk met je reismaatje :D!!!
    En cooool dat je in provincia zit! Kun je daarvandaan ook makkelijk naar de stad? Of ga/wil je dat binnenkort? Superchill dat je daar zo'n leuke familie hebt om af en toe de drukke stad te ontvluchten (ga je misschien vast wel willen, had ik iig wel:p)
    haha geweldig, al dat eten! en wat ONWIJS LEUK van die puppies!! ben idd heul benieuwd naar foto's nu!
    Nou, hoor of lees 't wel weer :D fijn om te weten dat 't goed met je gaat!
    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2012

Chau, chau, adios...

29 Mei 2012

Een random verslag

08 Mei 2012

Heuvoooon, Chile!

19 April 2012

Het glas is nog half vol!

04 April 2012

Mi vida Argentina
Yael

Hallo, privet, hola, guten Tag, bonjour, shalom, hello, czes! Welkom bij mijn verhaaltjes over mijn reisjes en ervaringen :)

Actief sinds 12 Jan. 2011
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 18900

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 19 Juli 2015

Israel

05 Februari 2012 - 05 Juli 2012

Argentina!

03 Februari 2011 - 30 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: