Ja esho zhivy = Ik leef nog! - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Yael López Jakten - WaarBenJij.nu Ja esho zhivy = Ik leef nog! - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Yael López Jakten - WaarBenJij.nu

Ja esho zhivy = Ik leef nog!

Door: yaelreist

Blijf op de hoogte en volg Yael

21 Maart 2011 | Rusland, Moskou

(mijn kameraden),

Het is alweer dik een maand geleden na mijn laatste reisverslag. Wat gaat de tijd snel. Dit doet me denken aan het liedje van John Mayer: Stop this train.
Aan de andere kant, hoe langer ik hier ben, hoe leuker ik het begin te vinden! Sint Petersburg is waanzinnig als het zonnetje schijnt..! Wat een verschil en wat een plezier om buiten te lopen. De afgelopen maand heb ik veel gewandeld; het zonnetje nodigt je zowaar uit. Het wordt makkelijker om me te verwoorden in het Russisch, al is het wel zo dat ik het nog steeds erg moeilijk vind.
Met Mieke (Nederlands meisje, dat 1 straat verderop heeft gewoond van mij in Den Haag.. oh god, de wereld is klein) heb ik een wasserette ontdekt in de buurt van het dichtstbijzijnde metrostation Primorskaya :) Ik heb een gat in mijn broek laten maken, wat een heel avontuur was. Ondertussen is mijn room mate Christine 21 jaar oud geworden. Een gezellig feestje in onze kamer gehad; de wijnspetters staan nog steeds op de muur en verder. We zijn naar een bar geweest, XXXX-bar genaamd. Klinkt natuurlijk erg fout. Maar, het was erg gezellig en ik ben een eerste ervaring op de bar dansen rijker. Hier moet bij gezegd worden dat ik geen alcohol had gedronken.
Er hebben een hoop feestjes plaatsgevonden in onze studentenflat, waar ik ook weer een ervaring 'shisha roken' rijker ben geworden. Bij die feestjes is het alle talen die je kent door elkaar praten. Zo spreek ik op zo'n avond maar liefst Nederlands, Frans, Spaans, RUSSISCH, Hebreeuws, beetje Duits zo nu en dan, Engels, en ik leer ook wat Canadees Frans, aangezien er een hoopje mensen uit Canada komt.
Ik ben naar de Finse Golf geweest. Daar word je verblind met witheid door de mooie sneeuw die tot in zijn verste verte gaat. Het plan is om in de zomer daar lekker met z'n allen te genieten en te bbqen.
Ik heb eindelijk besloten om regenlaarsjes te kopen. Hiermee spetter ik elke dag in een hoop plasjes, aangezien het ijs met een rotgang smelt! Als je door de plasjes loopt, voelt het alsof je door een slush puppy loopt :)
Thuis woon ik nu nog steeds samen met Christine, maar in de kamer naast mij woont een Chinese en een Iraanse. Allebei zijn de erg van het 'kijken-wat-ik-aan-t-doen-ben', wat mij erg irriteert. Zo heb ik de Chinees 'Inie' een keer betrapt op iets wat mij nog steeds dwarszit: Ik kwam uit de wc, had mijn handjes gewassen en ik rende naar mijn kamer om mijn handen te drogen. Ik was vergeten het licht uit te doen in de wc. Ik loop mijn kamer uit om het licht uit te doen en ik zie Inie door de deur gluren (er zit een spleet tussen de wc deur en de muur)! Hierop reageerde ik natuurlijk met PARDON, ik ben hier! Zij schrok, erg fijn. Ook is zij van de gedroogde vis eten en bewaren en in een pannetje lekker laten stomen, waardoor je kokhalzend terug je kamer in sjokt. Ze vindt het ook erg leuk om mijn kamer in de kijken als ze voorbij loopt naar haar kamer. Hahaha, wat een Chinees...
Verder gaat alles prima, hoor ;)
2 en 3 april ga ik met Merit en mevrouw Meijman met een turkenbusje naar Pskov rijden! Ik ben erg benieuwd en ik heb veel zin om Mahalia te zien, die daar studeert. De week daarna hebben Christine, Mieke en ik, ons getrakteerd op een avondje Zwanenmeer in HET Marinsky Teatr! Ik kan niet wachten!

  • 26 Maart 2011 - 17:06

    Marta Is Een Student:

    Yaahoooo!
    Ik had je beloofd dat ik uw blog zou lezen. Bij deze dan :D
    Goed om te horen dat je je langzaam acclimatiseert ;)
    Tot spreeks :*
    Ja tseloejoe Vas hihi :*

  • 30 Maart 2011 - 18:09

    Brigitte:

    Yaellieeee! Ik was al heel lang van plan om je blogje te lezen, maar ik loop met ALLES achter de feiten aan. Met school, met werk, met wennen aan NL, met schoonmaken, met de liefde, met sparen, met m'n lievelingsseries. Nou ja, met alles dus :P.

    Anyway, stoer man :D! Dansen op de bar zonder een druppel alcohol haha. Ga je daar een traditie van maken ;)?

    Die Chinees is wel maf trouwens zeg. Zou niet lekker meer zitten op de WC haha :P.

    Succes nog met je slushpuppyplassen en geniet van de zon. Liefs xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Rusland, Moskou

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2012

Chau, chau, adios...

29 Mei 2012

Een random verslag

08 Mei 2012

Heuvoooon, Chile!

19 April 2012

Het glas is nog half vol!

04 April 2012

Mi vida Argentina
Yael

Hallo, privet, hola, guten Tag, bonjour, shalom, hello, czes! Welkom bij mijn verhaaltjes over mijn reisjes en ervaringen :)

Actief sinds 12 Jan. 2011
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 18901

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 19 Juli 2015

Israel

05 Februari 2012 - 05 Juli 2012

Argentina!

03 Februari 2011 - 30 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: