Het glas is nog half vol! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Yael López Jakten - WaarBenJij.nu Het glas is nog half vol! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Yael López Jakten - WaarBenJij.nu

Het glas is nog half vol!

Door: yaelreist

Blijf op de hoogte en volg Yael

19 April 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Het glas is nog half vol. Daarmee wil ik zeggen dat ik al op de helft ben van mijn avontuur.
Ik moet altijd even een update geven over de weersomstandigheden, omdat wij Nederlanders dat gewoon fijn vinden. Het is hier, voor de tijd van het jaar, nog behoorlijk mooi weer. Een jas is niet nodig. Ik mis mijn fiets dan altijd; lekker fietsen zonder jas. Sowieso vind ik alles aan fietsen chill, maar dat is een ander onderwerp.
Op één van de mooie zaterdagen hier, ben ik naar Plaza Francia gegaan. Volgens mij had ik al uitgelegd wat en waar dat is, maar ik zal het even ophelderen. Als je het niet weet omdat je nooit mijn blog leest, dan verdien je hele harde klappen. Het is een pleintje met gras en op zaterdagen is er een markt waar mensen allemaal handgemaakte spullen verkopen, die voor buitenlanders veel duurder zijn. Op zaterdagen zitten erg veel Argentijnen daar te genieten van het leven. Een Vondelpark-idee, voor de mensen die het nog moeilijk voor te stellen vinden, maar dan is het veel kleiner. Met mijn couchsurf-buddies heb ik daar nog meer buddies leren kennen. We hebben daar gezeten en naast mij zat een Afrikaan te pingelen op zijn gitaar. Als gitaarliefhebber was ik natuurlijk helemaal blij; zonnetje, gras, broodje, vrienden en het geluid van een gitaar. Op een gegeven moment vond ik een deuntje interessant en het leek op een liedje dat ik kende. Ik begon een beetje te zingen, wat hem enthousiasmeerde om door te pingelen :). Daarna speelde hij een Bob Marley nummer, weet niet meer welke, en toen MOEST ik toch echt wel meezingen (hahah, die hele sfeer, probeer het voor te stellen) en toen begon mijn groepje mee te zingen en zo werd het een fijn hippie-momentje.

Een paar weken geleden hadden mijn nicht en ik het over nagels. Mijne zijn gewoon simpel, ik hoef niet echt wat, als ze maar schoon zijn. Mijn nicht vindt het ook niet zo boeiend, maar we vonden het allebei wel erg geinig om te frummelen en te kleuren, dus we hadden een french manicure dag bedacht. Zo gezegd, zo gedaan. Heel grappig en het was leuk om te doen. Het stond mij wel echt belachelijk, dus heb het maar weggehaald voordat ik naar werk moest. Ik heb toen wel handen leren masseren. Volgens mij had ik eerder verteld dat ik ga leren masseren, nou, het is dus begonnen. Jeej!

Op 12 april (ja, ik heb mijn boekje eindelijk bijgehouden) werd ik door een mede-jood uitgenodigd voor een Pesach-dinner. Ik had hem via-via leren kennen en ik was natuurlijk uiterst benieuwd hoe echte joden dit nou vieren, haha! Dus. Ik daarheen. We zaten op de elfde verdieping en het balkon was mega-groot en je kon heel ver naar beneden kijken. Ik wil ook zo'n balkon.
De broer van deze jongen woonde in dit gebouw en de elfde verdieping is de gemeenschappelijke ruimte. Die hadden wij dus gereserveerd voor een jodenverzameling. Het was supergezellig en we hebben allemaal een zegje gedaan. Veel gelachen, veel meegemaakt. Ook heb ik een andere gast leren kennen die zichzelf helemaal het einde vond. Natuurlijk heb ik ruzie met hem gehad, wat totaal niet de sfeer van die hele avond/nacht was, maar hey... hij begon over Nederland. Kijk, in het Spaans zeg je voor Nederland - Holanda. Nou, daar kwam zijn eerste opmerking. "Woooww je bent vet dom (pardon?!)." Yael: "Joh, hoezo..." Irritante Dude (hereinafter referred to as ID): "Ja, als je echt uit Nederland zou komen, zou je Nederland zeggen (dus niet Holanda, maar 'nedderlaand', terwijl we een Spaans gesprek hadden)." Yael: "Gast, ik ga toch geen 'Nedderlaand' zeggen als we in het Spaans aan het praten zijn!?" ID: "Omg... je bent echt geen Nederlandse. Iedereen weet dat je dan 'Nedderlaand' zegt." Yael: "What the fuck is jouw probleem. Ik weet het beter, sowieso. Dus hiermee eindigt deze discussie." ID: "Wooow, ignorant (Yael krijgt jeuk in handen)! En waar uit Nederland zogenaamd?" Yael: "Amsterdam." ID: "Hoe dom kun je zijn?! Als Nederlander zeg je altijd dat je uit óf Noord-Holland komt, óf Zuid-Holland." Yael:"... Vindt dit gesprek echt plaats? Gast, ga jij nou maar een keer naar Nederland en dan wil ik zo graag zien hoe jij op je bek gaat met je domme opmerkingen..." Nou, erg gezellig en toen werden we uit elkaar gehaald, want het verpestte een beetje de sfeer. Gelukkig is dat niet gelukt :D. Die broer had trouwens een kitten en die was ZO klein! Super cute!

Over discussies gesproken, dat gaat hier veel gemakkelijker. Het lijkt alsof dat temperament echt veel invloed heeft. Na één dag zeggen mensen al 'ik hou van je' en aan de andere kant krijg je ruzie om lucht. Zo gebeurde op een dag dat ik in de trein zat. Ik zat naast een vrouw met heel veel make-up en mijn nicht zat naast haar man, op een andere plaats in de coupé. Een meisje zat te praten met, wat wij denken, haar moeder. Het was vroeg en zij was de enige die praatte. Zoals we weten, kijkt iedereen naar elkaar in de trein, dat doe je gewoon. En dan vlug wegkijken als je wordt aangekeken. Nou, zij was dus de enige die praatte en dat viel op. Dus ik keek naar haar. Haar stem was raar, waardoor het nog meer opviel. Aangezien ik mijn bril niet op had, was ik erg goed aan het kijken waarom ze nou raar praatte, ze had namelijk iets aan haar mond. Het bleek een hazenlip, niet heel boeiend. Dus ik ging weer naar de volgende persoon kijken. En zo verder, totdat we op eindstation Retiro waren aangekomen. Eénmaal uitgestapt, draaide de mama-beer zich om en vroeg waarom wij de hele tijd naar het meisje keken... Blijkbaar had mijn nicht ook zitten kijken. Ik had het eerst niet goed begrepen, simpelweg niet gehoord, maar mijn nicht antwoordde dat ze het niet wist. Toen ze zei dat we de hele tijd keken, begreep ik wat ze bedoelde. Wat een bitch. En ja, de enige manier om door te hebben dat iemand naar je kijkt, is als je zelf hebt gekeken naar die persoon, dus dat heb ik ook maar even met haar gedeeld. Ze deden nog even stoer, maar ze wisten dat ze geen partij waren voor ons. Hahaha! Oké, het lijkt alsof ik steeds ruzie maak en echt een gewelddadige Yael aan het worden ben, maar dat is niet zo. Ik ben helemaal niet zo vechterig, en juist daarom is het worth mentioning wat er allemaal qua vechterbaasbecomingyael gebeurt.

Ik ga vaak bij mijn oom, neef en tante op bezoek. Het is gezellig daar. Heel druk, want ze praten veel, maar het is echt familie. Ze corrigeren me zelfs als ik, tijdens het eten, over vieze dingen begin te praten. Ik heb bij hun in de buurt een vette tango-poster gevonden, dus ik heb ik even gejat en meegenomen. Van mijn oom ga ik meer leren masseren en hij leert mij ook om bepaalde lekkere dingen te koken.

Afgelopen week werd het op een avond laat, terwijl we allemaal de volgende dag drukke dingen moesten doen. Ik was echt nog niet moe en toen zei mijn neef of ik mee wilde de honden uitlaten. Natuurlijk! We zijn naar de rivier geweest, in de nacht, waar je het water hoort alsof het een zee is. Ik kon niks zien, want het was super donker. Wel zag ik allemaal auto's die in de struiken geparkeerd stonden. Volgens mijn neef is dat the place to krik. Dus, ja, ahum. Het was heel leuk daar, heb met de hondjes gerend in mijn pyjama en ik heb genoten van die frisse lucht en ruimte.
Afgelopen dinsdag ben ik gezellig bij Sandra gaan eten met Marcela. Doordat Sandra Nederlands bezoek had gekregen, had ze allerlei lekkere dingen die je hier niet hebt. Ik kreeg zowaar een stroopwafel en ketjap manis in mijn eten :) Heel gezellige avond! Helaas zijn we niet naar dansles gegaan, omdat ik te laat was. Nee, het is niet dat ik te laat was omdat ik die Argentijnse gewoonte overneem. Nee, de metro deed het weer eens niet. Het is namelijk heel gewoon om die stop te zetten bij een strike.

Ik heb afgelopen maand 3 keer wat in mijn boekje geschreven en dit is het resultaat.
Voor in Nederland heb ik alvast een paar maffe dingen gepland. Ik heb me laten inschrijven voor de Dam tot Damloop... belachelijk. En ik ben erachter gekomen dat een vriendin van vroeger zwanger is :D! Ik heb zowaar een traantje gelaten toen ik het hoorde, het is heel maf. Maar heeeel leuk! Maar heel maf, maar HEEEL leuk! Dus, rennen voor mijn leven als ik terug ben en kraamvisiteeeee! Als ik in het buitenland ben, heb ik wel altijd door hoe fijn Nederland is. Het is niet het perfecte land en ik ben graag weg om te reizen, maar het blijft mijn thuis... Tattoo?

  • 19 April 2012 - 21:42

    Marta:

    Gekke Yael, je maakt zo veel gekke dingen mee. IK heb echt gelachen om je blog.
    Besitos
    M

  • 29 April 2012 - 11:02

    Joyce:

    Yaellieee!

    Jemig zeg, op de helft alweer! Gaat toch wel hard zo! Poeh nou ik heb ook zitten lachen joh, heb het op stage zitten lezen en ik kreeg later van iedereen de vraag wat ik nou aan het doen was waarom ik zo moest lachen steeds.
    Supervet van dat masseren zeg! komt altijd van pas :D onwijs leuk ook dat je daar Pasen hebt kunnen vieren!
    Maar die gást.....!!! jemig, alleen door dit te lezen kan ik 'm al schieten! Té bizar voor woorden.
    Hee hee, en een beetje opscheppen over die gejatte tangoposter hier, ik wil bewijs! is zien hoe vet 'ie is dan! Ik heb er ook een, echt een leuke, maar ja niet zo cool als de jouwe want ik heb er gewoon netjes voor betaald.
    Nou hee, koninginnedag hebben jullie al gevierd daar, hier moet het nog komen, maar ik ben heul benieuwd hoe dat was daar! Helemaal met die vlag joh :D supercool dat jullie die hadden! En ja, ook gejat natuurlijk.. kleine crimineel! Ik snap nu wel waarom je criminal law wilt studeren, gewoon weten hoe je jezelf het best kunt beschermen! doortrapt, maar ik heb je wel door..
    Haha nou hee we skypen weer! Geniet en dikke beso!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2012

Chau, chau, adios...

29 Mei 2012

Een random verslag

08 Mei 2012

Heuvoooon, Chile!

19 April 2012

Het glas is nog half vol!

04 April 2012

Mi vida Argentina
Yael

Hallo, privet, hola, guten Tag, bonjour, shalom, hello, czes! Welkom bij mijn verhaaltjes over mijn reisjes en ervaringen :)

Actief sinds 12 Jan. 2011
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 18903

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 19 Juli 2015

Israel

05 Februari 2012 - 05 Juli 2012

Argentina!

03 Februari 2011 - 30 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: