Yael, strijder voor mensenrechten - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Yael López Jakten - WaarBenJij.nu Yael, strijder voor mensenrechten - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Yael López Jakten - WaarBenJij.nu

Yael, strijder voor mensenrechten

Door: yaelreist

Blijf op de hoogte en volg Yael

12 Maart 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Inmiddels ben ik ongeveer 5 weken een Argentijnse. Het bevalt nog zeer! Me gusta.
Ik heb San Telmo gezien, een wat oudere, maar pitoresk deel van Buenos Aires met antiekmarktjes en ook nare buurtjes. Recoleta, de buurt waar ik een rare band mee heb al voordat ik hierheen kwam. De naam spreekt me aan, denk ik. Dit is een zeer dure buurt met ambassade's en marktjes met mate en armbandjes. Hier zijn veel jonge mensen te vinden en Plaza Francia is the place to be in het weekend, waar iedereen mate drinkt op het gras. Palermo, the hotspot voor alle rijke mensen, superdruk. Allemaal winkels en overal mensen. Leuk om doorheen te wandelen als je geld op zak hebt en een kaart. Microcentro is het centrum, soort van. Hier vind je ook allemaal winkelstraten en vanaf hier is ook van alles te bereiken. Retiro is ook zo en hier is het treinstation dat mij naar mijn huis leidt. Alleen is het niet zo fijn om hier des nachts alleen rond te lopen. Kans op bestolen worden is hier groot.

Zo, dat was een stukkie cultuuuuuur. In de metro, wat ook een wen-factor is, ben ik 2 Nederlanders tegen gekomen en ik kon niet anders dan "heeeeuuujjj, Nederlanders!" door de coupé roepen. Ik moet er eigenlijk al gelijk uit, maar ik riep nog snel dat ik over 4 maanden pas terugging en dat ik het leuk vond om weer eens Nederlanders te zien. Tot mijn grote schrik, zei ik dit met een spaans accent! Qué?!

De eerste regenbuien zijn hier begonnen. Oh, wat regent het dan hard. Ik ben één dag, omdat het toch niet koud is dan, naar buiten gegaan en ik heb in de regen gedanst :)

Inmiddels ben ik ook al druk op werk. Ik werk in de afdeling Relaciones Internacionales op het gebied van mensenrechten. Erg interessant en ik werk met allemaal mensen van mijn leeftijd. Afgelopen dagen waren heel druk met allemaal reünies van leden die uit alle hoeken van Argentinië komen. Er gaan erg veel dingen mis in dit land. Ik probeer te genieten van de dingen die wel hartstikke leuk zijn, hihi!

Dit weekend begon zaterdagmiddag, aangezien ik in de ochtend moest werken. In de avond ben ik naar een winkelcentrum geweest met mijn nicht en ik ben op bezoek geweest bij mijn oom en tante. Ik ben op de hoogte van Feng Shui en er lag een ei op de gang daar. Het ei heb ik 5 minuten bewonderd, omdat het zo random daar lag. Blijkbaar hadden ze het voor de vogeltjes neergelegd, kwam ik later achter. Zondag ben ik met een deel familie naar Tigre geweest met de auto. Super leuk! Een grote, smerige rivier waar allemaal wateractiviteiten gedaan konden worden. Schijnt dat het niet een goed plan is, aangezien het water helemaal contaminated is. We hebben door een grote markt gelopen en muggenspul voor Yael gekocht, want er werd weer van mij gesmuld. In de apotheek zag ik iets heel grappigs en mijn mond was weer sneller dan mijn hoofd... De apotheker had dezelfde vingers als ik! Niet helemaal, maar wel bijna! Dus ik fanatiek met mijn handen zwaaien! Meneer, u heeft ook vreemde vingers, net als ik! Hij lachte als een boer met kiespijn.

Verder ben ik nog meer verliefd op de hondjes dan ik al was. Zelfs het continu gebijt vind ik schattig en ik heb ze allebei, Felipe en Tito, leren zitten :)
Gisteren kwamen oom en tante even langs. Ik had Felipe in mijn armen en we waren beneden met z'n allen. Opeens hoorden we Tito, vanaf het balkon van 1 hoog, huilen. Ik vond het erg zielig en besloot naar boven te lopen om Tito te pakken. Terwijl ik dit deed, hoorde ik allemaal geschreeuw buiten en zo, maar het boeide me niet. Dus ik blij TITOOOO roepen en eenmaal op het balkon, zag ik de reden van het geschreeuw: Tito stond op het punt om naar beneden te springen! Mijn hart ging als een malle. Ik kon natuurlijk niet schreeuwen en naar hem toe rennen, want dan zou hem alleen maar meer doen springen. Ik liep heel voorzichtig naar hem toe en aan zijn staart heb ik hem naar binnen getrokken. Wat was ik bang!!! Had ik bijna weer gejankt. Eind goed, al goed.

Oh jongens, ik maak een hoop dingen mee, maar ik onthoud het niet allemaal. Ik zal wat dingen opschrijven op papier, zodat ik voortaan niet dingen vergeet :)
Morgen salsa- en tangoles, dus daar kan ik vast een hele blog over schrijven straks. Oh, wat wordt dat zweten... Hahah!

  • 15 Maart 2012 - 08:48

    Joyce:

    Hola boluda argentina :D !
    Plaza Francia is zéker the place to be! Como yo te envidio!
    Hahaha ik ga echt lachen als je die Nederlanders nog een keer ergens tegenkomt:p kan best!
    Weet je wat ook leuk is aan Microcentro... alle mannen in pakken die daar altijd rondlopen(H)
    Aah en ondanks dat je werk soms best moeilijk is, klinkt het toch zó gaaf en interessant allemaal!
    En je picknick met la familia op zondag klinkt echt zo, ja zo Argentijns gewoon :p ik zag daar op zondag ook altijd mensen familiedingen doen, buiten en in het park enzo of Argentijnse vrienden gingen dan met hun hele familie lunchen of een asado houden.. net als jij :p wel echt leuk dat je dat ervan meekrijgt ook.

    En ik kan echt niet geloven DAT JE TEGEN DIE APOTHEKER HEBT GEZEGD DAT IE GARE VINGERS HEEFT!!! Ik ging helemaal stuk:p whahahaha

    Ahh je bent niet alleen strijdster voor de mensenrechten, maar je redt ook nog dierenlevens tussendoor! Nou, gelukkig maar dat je 'm nog kon grijpen. Je moet wel foto's van die hondjes blijven maken hoor, ze groeien waarschijnlijk zo snel!

    Nou, yaellie, succes met werk en scriptie (oeps verboden woord), have fun daar met je vida porteña en vergeet je pen en papier niet als je de pad op gaat :D

    Besooooo!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2012

Chau, chau, adios...

29 Mei 2012

Een random verslag

08 Mei 2012

Heuvoooon, Chile!

19 April 2012

Het glas is nog half vol!

04 April 2012

Mi vida Argentina
Yael

Hallo, privet, hola, guten Tag, bonjour, shalom, hello, czes! Welkom bij mijn verhaaltjes over mijn reisjes en ervaringen :)

Actief sinds 12 Jan. 2011
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 18889

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 19 Juli 2015

Israel

05 Februari 2012 - 05 Juli 2012

Argentina!

03 Februari 2011 - 30 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: